niedziela, 20 kwietnia 2014

Tort tiramisu, czyli tańczące biszkopty

Słodki, pyszny, kawowo-czekoladowy tort, z lekko gorzką nutką kakao na lekkim biszkopcie - tort idealny na świąteczny stół, a także na urodziny. W dzisiejszym przypadku to 2in1, zrobiłam go na urodziny mojej mamy i naprawdę wszystkich zachwycił. Tortownica jest o średnicy 27 cm, a biszkopt piekłam na dwa razy - na początku wylałam ciasto do formy zostawiając 2 cm, a pozostałe ciasto włożyłam do lodówki. Kiedy pierwszy, duży biszkopt się upiekł, wylałam resztę ciasta i powstał mi jeden blat. Duży biszkopt pokroiłam tak, aby powstały 3 blaty mniej więcej tej samej grubości co upieczony blat. 

Przed przygotowaniem kremu dobrze by było schłodzić przez noc śmietankę, serki oraz miskę, w której przygotujemy krem, tak aby bez problemu wyszła nam piękna, gładka masa :)

Składniki:

Biszkopt:
  • 8 jaj
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Krem:
  • 2 serki mascarpone
  • 500 g śmietanki 30%
  • 2 duże łyżki cukru pudru
Nasączanie:
  • 2 szklanki mocnej kawy rozpuszczalnej (2 szklanki po 2 1/2 łyżeczki)
  • 1 kieliszek likieru kawowego lub amaretto
Dekoracja:
  • 2 opakowania biszkoptów lady fingers
  • kakao do posypania
  • 3 wstążki po 1,5 metra
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady



Biszkopt:

1.Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie wsypujemy cukier po trochę, dalej ubijając, aż cukier się rozpuści i powstanie lśniąca masa. 
2.Zmniejszamy obroty miksera i ciągle ubijając dodajemy po jednym żółtku.
3.Mąkę pszenną i ziemniaczaną razem z proszkiem do pieczenia przesiewamy przez sitko i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką z masą jajeczną. 
4.Przelewamy ciasto do tortownicy i pieczemy przez 40 minut w 180°C do suchego patyczka. 

Masa:

1.Bardzo schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno, a serki mascarpone mieszamy z cukrem.
2.Do ubitej śmietanki, dalej ubijając, dodajemy po łyżce serka (jeżeli masa zrobi się lejąca ubijamy dalej, aż będzie sztywna)
3.Aby masa była winna, można dodać kilka kropel soku z cytryny.

Biszkopty kroimy na równe blaty i nasączamy wystudzoną kawą wymieszaną z likierem, rozsmarowujemy na blacie 1/4 kremu, na to ścieramy trochę gorzkiej czekolady i przekładamy drugim blatem. Powtarzamy te czynności i ostatnią warstwę kremu rozsmarowujemy po całym torcie. Posypujemy tort kakao i układamy wokoło biszkopty, a następnie delikatnie przewiązujemy zaplecioną wstążką. 







Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz